۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴

مهدی محمد نبی:

مربیان جدید از کورینتیانس هستند/ تخلف استقلال و سپاهان پیگیری می‎شود

مربیان جدید از کورینتیانس هستند/ تخلف استقلال و سپاهان پیگیری می‎شود

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت دو مربی جدیدی که در اردوی آفریقای جنوبی به اردوی تیم ملی پیوسته اند سابقه حضور در باشگاه کورینتیانس را داشته اند. وی همچنین تاکید کرد عملکرد دو باشگاه استقلال و سپاهان در خصوص اجازه ندادن به بازیکنان خود برای حضور در اردوی آفریقای جنوبی تخلف بوده و در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیستمین گفتگوی ویژه خبری ورزشی شبکه جهانی جام جم كه به موضوع تیم ملی فوتبال اختصاص دارد ، مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، مهمان این برنامه بود و آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و اردوی آفریقای جنوبی رو تشریح کرد

در جلسه وزارت ورزش وضعیت اردوها بررسی دقیق شد
مهدی محمد نبی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: روز گذشته در وزارت ورزش و جوانان جلسه ای به مدت سه ساعت تشکیل و درباره وضعیت تیم ملی و اردوهای این تیم بحث و تبادل نظر شد. درباره لیگ برتر و لیگ چهارم هم بحث هایی با حضور آقایان کفاشیان ، تاج ، سجادی و رغبتی برگزار شد. در اردوی آفریقای جنوبی باشگاه های استقلال و سپاهان كم لطفی کردند و بازیكنان را در اختیار تیم ملی قرار ندادند.


مربیان کورینتیانس در آفریقای جنوبی
نبی سرپرست تیم ملی فوتیال ایران درباره دستیاران كی‌روش گفت : دو مربی از تیم کورینتیناس برزیل به تیم ملی ملحق شدند که این دو مربی از مربیان خوب برزیل هستند. بعد از رفتن سیموئز از تیم ملی یک مربی پرتغالی و مجید صالح هم به تیم ملی اضافه شده اند.

پیگیری موضوع همکاری نکردن باشگاه‌ها با تیم ملی
دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره همکاری نکردن باشگاه ها در اردوی آفریقای جنوبی گفت : دژآگه،  قوچان نژاد، داوری و بیت آشور از لحاظ فنی در باشگاه‌های خود به روز هستند و نیازی به این اردو نداشتند اما کی‌روش می‌خواست از بازیکنان لیگ داخلی و بازیکنان شاغل در لیگ‌های آسیا استفاده کند.

نبی گفت : فدراسیون فوتبال از قبل این اردوها را اطلاع رسانی کرده بود . ستادی در وزارتخانه تشکیل شده بود که این ستاد کمیته های مختلف داشت و یک بخش هم کمیته فنی بود که در همین کمیته فنی هم برنامه تیم ملی آقای کی‌روش در ستاد مطرح شد و ستاد هم مصوب کرد که باشگاه‌ها بازیکنان را در اختیار تیم ملی بگذارند.

نبی افزود: پرونده این تخطی در کمیته انضباطی در حال پیگیری است و آنها تصمیم گیرنده هستند.

بازیکنان در ملحق نشدن به اردوی تیم ملی مقصر نبودند 
نبی گفت: باشگاه‌های تراکتور سازی و فولاد خوزستان همکاری خوبی داشتند و بازیکنانشان را در ابتدا در اختیار تیم ملی قرار دادند اما دو باشگاه استقلال و سپاهان این همکاری را نداشتند. آقای کی‌روش هم به دلیل اینکه تبعیض نشود بازیکنان تراکتور سازی و فولاد را در اختیار تیم‌هایشان قرار داد. بازیکنان تقصیری در خصوص ملحق نشدن به اردوی تیم ملی نداشتند و این باشگاه ها بودند که همکاری نکردند. این موضوع فرق می کند با کار آقای عقیلی که اردوی تیم ملی را ترک کرد و یا جباری که از تیم ملی خداحافظی کرد.

دوری بازیکنان از خانواده علت کمتر شدن زمان اردو بود
مهدی محمد نبی درباره کوتاه شدن زمان اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی گفت : با توجه به اینکه اصولا ایرانیان احساسی و عاطفی هستند و از جهتی هم صلاح نبود  بچه ها خسته و کسل بشوند آقای کی‌روش صلاح دیدند 12 اردیبهشت تیم به ایران برگردد و چهار روز در اختیار خانواده هایشان باشند .

نبی افزود: از 18 اردیبهشت بازیکنان به کمپ تیم ملی مراجعه خواهند کرد و از 22 اردیبهشت به اردوی اتریش اعزام خواهند شد. ندهم اردیبهشت تیم ملی با موزامبیک یک بازی دوستانه  برگزار می کند .

تیم ملی قائم به فرد نیست
دبیر کل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا شما به اردوی آفریقای جنوبی نرفتید گفت: با هماهنگی آقای کی‌روش من باید در تهران می‌ماندم تا اردوی اتریش و برزیل را نهایی کنم. دلیل دیگر اینکه در هفته آینده یک گروه از کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران خواهد آمد تا بابت میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا جلساتی برگزار کنیم.
-
صدا و سیما یار دوازدهم است
در ادامه این گفتگو  با مصطفی قمری وفا خبرنگار صدا و سیما در  آفریقای جنوبی ارتباط زنده تلفنی برقرار شد. قمری وفا در این ارتباط تلفنی گفت: از ابتدای ورود بازیکنان به آفریقای جنوبی ما برای مصاحبه با بازیکنان و آقای کی‌روش اعلام آمادگی کردیم. این تمرینات از چهارشنبه شروع شد و ما به نمایندگی از صدا و سیما به عنوان یار دوازدهم در کنار زمین حضور داشتیم . البته چندین بار درخواست مصاحبه کرده ایم اما هنوز موفق به این کار نشده ایم .  آقای کی‌روش در اردوی آفریقای جنوبی گفته بود خبرنگاری از ایران در اینجا حضور ندارد در حالیکه خبرنگار صدا و سیما در آفریقای جنوبی  مستقر است.

اردوی اتریش ادامه اردوی آفریقای جنوبی است
نبی درباره اردوی اتریش و اینکه در آن مقطع فولاد در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارد و درخواست کرده بازیکنانش زودتر در اختیارش قرار بگیرند، گفت : بازیکنان فولاد یک روز زودتر بازی دارند و مشکلی در این خصوص نخواهند داشت. یک روز و دو روز برای آقای کی‌روش مشکلی نیست.

نبی افزود : اردوی اتریش ادامه اردوی آفریقای جنوبی است.در کنار آن هم سه دیدار با تیم‌‎های بلاروس ، مونته نگرو و آنگولا پیش بینی شده است
.

4/5 میلیارد به فدراسیون فوتبال پرداخت شده است  
مهدی محمد نبی در انتهای این گفتگوی ویژه خبری  شبکه جهانی جام جم درباره بودجه فدراسیون فوتبال برای برگزاری اردوها و جام جهانی جهانی برزیل گفت: قبل از عید دو میلیارد تومان به فدراسیون داده شد و هفته گذشته هم دو و نیم میلیارد دیگر تزریق شد. البته یک بخش دیگری از این بودجه را هم خود  فدراسیون فوتبال باید تامین کند.

کد خبر 2275848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha